Τι συμβαίνει με τα Canadair; «Σηκώθηκαν» 8 τη Δευτέρα, σήμερα πέταξαν μόλις 3

Τα ερωτήματα γεννούνται καθώς για πρώτη φορά φέτος, εστάλησαν στις ΗΠΑ για πλήρη επισκευή και συντήρηση 12 κινητήρες από τα Canadair, ενώ δαπανήθηκε ένα κονδύλι της τάξεως των 9 εκατ. ευρώ

0
Εύλογα ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα 18 αεροσκάφη Canadair (11 Cl-215 και 7 Cl-415) της Πολεμικής Αεροπορίας, γεννήθηκε από το γεγονός ότι από τα ξημερώματα της Τρίτης 24 Ιουλίου στις προσπάθειες κατάσβεσης των μεγάλων πυρκαγιών στην ανατολική Αττική, στην Κορινθία και στα Γεράνεια χρησιμοποιήθηκαν μόλις 3 αεροσκάφη.
Αναδημοσίευση από reader.gr
Του Κώστα Παπαδόπουλου

Πρόκειται για στοιχεία που προκύπτουν από την επίσημη ενημέρωση του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ την αμέσως προηγούμενη ημέρα, τη Δευτέρα 23 Ιουλίου, με τις καταστροφικές πυρκαγιές να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη απογειώθηκαν 8 αεροσκάφη για να συνδράμουν τις προσπάθειες των επίγειων τμημάτων, πολύ γρήγορα όμως βρέθηκαν να επιχειρούν μόλις 3. Τα ερωτήματα γεννούνται καθώς για πρώτη φορά φέτος, εστάλησαν στις ΗΠΑ για πλήρη επισκευή και συντήρηση 12 κινητήρες από τα Canadair, ενώ δαπανήθηκε ένα κονδύλι της τάξεως των 9 εκατ. ευρώ.

Η ιστορία των Canadair σε ελληνική υπηρεσία

Το σχέδιο του Cl-215 Canadair προέρχεται από μία έρευνα της εταιρείας, των αρχών της δεκαετίας του 1960, για ένα δικινητήριο αμφίβιο μεταφορικό αεροσκάφος. Η εξέλιξή του σε πυροσβεστικό ήταν αποτέλεσμα μίας απαίτησης των αξιωματούχων της δασικής υπηρεσίας του Καναδά. Το οριστικό σχέδιο, που έφερε το όνομα CL-215, εγκρίθηκε τον Φεβρουάριο του 1966 και έκανε την πρώτη του πτήση στις 23 Οκτωβρίου 1967.

Η Πολεμική Αεροπορία άρχισε να παραλαμβάνει τα πρώτα Cl-215 τον Δεκέμβριο του 1975. Καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για αεροσκάφη με επιχειρησιακή ζωή 40 ετών, κάτω από τις πλέον ακραίες συνθήκες. Εύλογα, λοιπόν, γεννούνται ερωτήματα για το εάν έχουν πλέον να προσφέρουν κάτι στη χώρα μας ή απλά επιχειρούμε να τα κρατήσουμε «ζωντανά» λόγω του ότι δεν υπάρχουν κονδύλια για την αντικατάσταση τους.

Οι καλά γνωρίζοντες σημειώνουν ότι τα περισσότερα αεροσκάφη παρουσιάζουν πολλά προβλήματα και βλάβες είτε κατά την διάρκεια των απογειώσεων, είτε κατά την διάρκεια των πτήσεων, βάζοντας σε κίνδυνο την ζωή των χειριστών τους. Ένα άλλο στοιχείο που επηρεάζει τα γηρασμένα Canadair είναι η εξωτερική θερμοκρασία, καθώς το μέγιστο επιτρεπτό όριο για την απογείωση τους είναι οι 38 βαθμοί Κελσίου.

Τέλος, όσον αφορά τα νεότερα Cl-415 Canadair έχουν κι αυτά τα… χρονάκια τους, καθώς εντάχθηκαν σε ελληνική υπηρεσία το 1999, ωστόσο, είναι σαφώς πιο αξιόπιστα από τα μεγαλύτερα «αδερφάκια» τους. Σε κάθε περίπτωση, όμως, χρήση τους είναι κοστοβόρα και απαιτούνται κονδύλια που τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί αρκετά.

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published.